Прочетен: 23434 Коментари: 46 Гласове:
Последна промяна: 30.08.2012 17:50
Приеха новият закон за движението по пътищата и от 7ми август вече всички автомобили трябват да се движат със запалени фарове целогодишно. Аз лично изобщо не съм съгласен с това решение на правителството. Първо къде е смисъл да се движат автомобилите в градски условия? Ами няма! Просто няма такъв смисъл. И ще ви обясня, че катастрофите в градски условия стават не защото фаровете на автомобилите не светят, а по ред други причини, които ще ги изброя отдолу.
1. Не спазване на предимство!
2. Каране със несъобразена скорост!
3. Разсеяност на водача, говори по телефона, бърка си в носа, рови си нещо из колата докато кара (Аз съм бил свидетел как бакшиш кара колата напред, гледа си в краката, за да си вдигне слушалката на станцията).
4. Масово в големите студове жените карат кола със шапка и ръкавици. Ако второто е позволено, то не важи и за първото. Шапката стеснява "мирогледа" и съответно вероятността да направиш ПТП и да отнемеш предимството на някой е огромна.
5. Масово хората карат технически неизправни автомобили - с един фар, без стопове, без габарити, с износени гуми, слагат автър маркет ксенон системи на рефлекторен фар (това е чиста проба опит за убийство).
И затова аз смятам, че това решение да се кара целогодишно с включени фарове специално в града е абсолютно малоумие, не заради друго ами първо наистина се увеличават разходите за поддръжка на автомобила. И без това цената на горивото е ужасно висока. Но аз съм на коренно различно мнение когато трябва да се кара извън града. Да, тогава фаровете трябва да бъдат целогодишно включени и там вече те са доказали своята ефективност във времето и намаляването на птп-та е чувствително. Лятно време при силна мараня, много шофьори не могат да преценят дистанцията до отсрещният автомобил и предприемат рисковано изпреварване, а всички автомобили боядисани в сив цвят се забелязват още по-трудно. За градските условия трябва да се предприемат мерките, които изброих по горе. И всичко то е свързано с това, че ние трябва да имаме един силен орган на пътя в лицето на КАТ. Аз не помня от кога не са спирани автомобили за проверка на състоянието на гумите. Масово народа кара с изтъркани гуми и не си дава сметка, че този тип гуми увеличават 2-3 спирачният път в зависимост от настилката. Защо не забранят поставянето на ксенон системи в рефлекторни фарове? Нощно време можеш да ослепееш. За всички тези неща са виновни само КАТ и никой друг. КАТ не правят достатъчно големи кампании с цел превенция. Аз си спомням моите дядовци по времето на комунизма преди да се качат на колите си, те проверяха всичко от гумите до фаровете, защото спрат ли ги на пътя жална им майка после. А сега пускаме фаровете целогодишно и в градски условия. А те там най-малко се забелязват. Дано този закон бързо го променят! И лек път на всички!
Тагове:
АХАХАХА ТОВА КЕФИ! :)))
> За всички тези неща са виновни само КАТ и никой друг
Така е. И този въпрос е в полето на Цецо.
30.08.2012 13:40
Но ти каза, че "за тези неща са виновни само КАТ и никой друг". Проблемът на КАТ е изцяло проблем на Цецо, не разбирам защо изместваме темата към иначе много верния аргумент за повсеместната безотговорност на българина на пътя.
Пак ще цитирам, за да стане малко по-ясно:
> И всичко то е свързано с това, че ние трябва да имаме един силен орган на пътя в лицето на КАТ
> Защо не забранят поставянето на ксенон системи в рефлекторни фарове?
> КАТ не правят достатъчно големи кампании с цел превенция
Тези въпроси СЕ ОТНАСЯТ към Цецо. Не към народа, който (наистина) кара безотговорно.
Опитвам се да се фокусирам върху това, поне на първо време.
Та като си знаем шофьорите контролът трябва да е от КАТ.Ама как да изкореним чисто българската черта на пътния полицай и митничаря да прибира. Колко от тях приемат работата си професионално и калко като източник на допълнителни доходи.
А колкото до фаровете - в градски условия, на по-стари коли /особено не много поддържани/ е абсолютно излишно! Проблемите на пътя няма да се решат с едни запалени фарове!
30.08.2012 15:50
прочети http://dadrl.hit.bg/ и ще си промениш мнението си и за извън града
30.08.2012 17:52
Карам бели коли, но винаги с включени фарове още отпреди.
И когато става дума за сигурност, на децата ти, да се говори за разходи е просто...
30.08.2012 18:16
Само двама участника в движението,а се създава опасност,от играчка,да стане плачка!Това не са действия на водачи на МПС!
Ако слушаше друга песен,може и да го треснеш,или той теб,А?
Колегиално е,разумът да надделява,а не лични настроения и пристрастия,за да няма конфликтни участници!
А,въпросния бус,предполагам,че има номер,както и ти също!
Като съзнателен водач,ще трябва да избегнеш конфликт на пътя,а като гражданиин,ще може да сигнализираш,че има опасен водач на пътя!
А,тези които са ви настигнали,са можели да сигнализират,за двама опасни водачи!!!
Усмихнат ден!:)))
Постинг: Аз съм Вуду-тетка :)
Автор на постинга: magicktarot
13.05 16:54 - Соня ще ти разкажа нещо,което дълбоко ме е впечатлило,защото това ми бе първо пътуване с кола през Европа!
През далечната 1994г използвах един мой приятел за преводач в Париж/той си имаше и френско гражданство,а и трябваше да си прибере едно Renault Safrane,което вече една година си седеше паркирано там,без да се кара/Та се натоварихме на самолета и кацнахме на Орли.Настанихме се в неговия апартамент и отидохме да вземем колата,за да ни е под ръка!Чичо му имаше складове на митницата и в близост,бе паркирана и колата!Та отиваме,ама явно бяха паднали акумулаторите и ни аларма,нито се отключва колата!Започнахме да се ровичкаме ,не се отваряха вратите,но багажника се отключи и вдигнахме капака,за да свалим акумулатора и да го подменим с нов,когато до нас спря полицейска кола и ни арестуваха!Рафаел се опита да покаже френския си паспорт и документите на колата,ама цъ!Откараха ни в техния участък,без насилие!,там прегледаха всички документи,извиниха ни се много учтиво и ни върнаха при колата,като по пътя обратно ,спряхме и купихме нов акумулатор!!!
А уж около нас нямаше никой,но все някой,се беше обадил!!!
След седмица приключих с Париж и си тръгнахме,да се прибираме,но имах работа и в Милано,та хванахме магистралата за Лион!По пътя,отбихме до тоалетна на магистралата,нямаше кьорав човек или обслужващ персонал,градинката прекрасна ,пейки , маси,кошчета,чисти! в тоалетната музика от тавана,шкафчета със салафетки,тоалетна хартия и една камара сапуни Lux ,шампоанчета и т.н.А го разправям,защото като продължихме след 150 км,ни спряха и ни изръсиха 400 франка,защото Рафаел си беше хвърлил фаса,през прозореца,преди 70 км!!!
Пак някой ни бе топнал!!!
Та такива работи,ми се ще и при нас да стават!!!:)))
Постинг: Аз съм Вуду-тетка :)
Автор на постинга: magicktarot
30.08.2012 18:18
30.08.2012 19:29
30.08.2012 19:43
Наистина правя разлика, мили приятелю и за това съм на друго мнение.
30.08.2012 21:24
до тогава много поздрави :)
Така е в много други държави.
Не виждам минуси на решението - някакви стотинки на месец в повече.
Пускаш фаровете и дюзите почват да се давят ли, не разбирам...
Ми да ни разрешат тогава на кръстовище с предимство да даваме мигач само ако сме без предоимство и да си развием отзаде крушките от едната страна, за да не харчат ток.
И да се приеме закон, поради парниковите газове паркирането вече да се извършва по таксиджиийски. Гасиш колата и с бутане.
Ем ше си отстрани, виждаш всичко, като парктроник.
Пичове, дайте да не говорим глупости. Карането на фарове е доста полезно и много често даже лятно време примерно по обяд в сянка черен автомобил не си личи и не се вижда много ясно скоростта му без фарове.
Освен това фаровете действат предупредително на пресичащи животни. Пешеходците ги мяркат отдалеч.
Да не се бъркат двата типа пресичащи.
Че ченгетата никаква работа не вършат, освен глоби, че са се обърнали на глобени касички и както не са ми свършил идосега веднъж работа, при положение че им я давам свършена, така и постоянно по заръка на Бате Б пишат рапорти "ние ги фащаме - онея ги пускат" - си е точно така ,ама дайте да не бъркаме полезното с глупостите.
Фарове трябва да има.
31.08.2012 11:31
Честно казано, веднъж ми се е случвало. Веднага след това смених акумулатора.
Ами виж, колега, не може да се мисли за всеки идиот, който е тръгнал да кара "кола" с неработещ алтернатор или с изхабен акумулатор, майсторски лъган - кога с неразрешено досипване, кога с друго, за още 500 метра. Аз знам за смъртни случаи и взривове при таквиа майстори между другото.
Нейсе, важното е следното.
Понякога - на всеки може да се случи. И всъщност убеде нсъм ,че ако кажеш - падна ми акумулатора, отивам да го заредя - иченгетата ще рпоявят разбиране през светлата част на деня, че си без фарове.
Н отова да ми се изтъква като причина.
Означава ,че някакви сульовци карат таралясници, за които нямат и НАМЕРЕНИЕ да се погрижат -а искат обичаят им да стане закон.
Ами те по определение на закона са за спиране от движение. С неипзравна електроуредба - и то централно неизправна...
И сега аз за тях ще жаля и законът за тях ще мисли.
А че поради кофти акумулатор може я хидравлика(завиване) я сервото на спирачките да не сработи, я да им се заключи дор иволана в движение ,тва дребна работа , ФАРОВЕТЕ ШСА ВИНОВНИ за това.
Я стига... Който кара кола, да си я поддържа. Каот е толкова беден ,че ен може, ами не е лъже нда ходи до магазина с кола, пестейки от фарове...
Значи той сам си вдига разхода с 50 процента.
Пр итова положение фаровете, които ще вдигнат разхода от 15 на сто на 15,1 или 15,2 на сто - не знам какво извинение са.
31.08.2012 17:55
Така е в много други държави.
Не виждам минуси на решението - някакви стотинки на месец в повече.
Ти си разумен човек, вземи прочети какво мислят Асоциациите на шофьорите от САЩ, Великобритания, Полша и България на http://dadrl.hit.bg/ и тогава разсъждавай на глас :)
31.08.2012 17:55
Ти си разумен човек, вземи прочети какво мислят Асоциациите на шофьорите от САЩ, Великобритания, Полша и България на http://dadrl.hit.bg/ и тогава разсъждавай на глас :)
31.08.2012 17:57
Пускаш фаровете и дюзите почват да се давят ли, не разбирам...
Ми да ни разрешат тогава на кръстовище с предимство да даваме мигач само ако сме без предоимство и да си развием отзаде крушките от едната страна, за да не харчат ток.
И да се приеме закон, поради парниковите газове паркирането вече да се извършва по таксиджиийски. Гасиш колата и с бутане.
Ем ше си отстрани, виждаш всичко, като парктроник.
Пичове, дайте да не говорим глупости. Карането на фарове е доста полезно и много често даже лятно време примерно по обяд в сянка черен автомобил не си личи и не се вижда много ясно скоростта му без фарове.
Освен това фаровете действат предупредително на пресичащи животни. Пешеходците ги мяркат отдалеч.
Да не се бъркат двата типа пресичащи.
Че ченгетата никаква работа не вършат, освен глоби, че са се обърнали на глобени касички и както не са ми свършил идосега веднъж работа, при положение че им я давам свършена, така и постоянно по заръка на Бате Б пишат рапорти "ние ги фащаме - онея ги пускат" - си е точно така ,ама дайте да не бъркаме полезното с глупостите.
Фарове трябва да има.
Ти си разумен човек, вземи прочети какво мислят Асоциациите на шофьорите от САЩ, Великобритания, Полша и България на http://dadrl.hit.bg/ и тогава разсъждавай на глас :)
Освен разходът за бензин щял да се вдигне и разходът за крушки, корпорациите кършели ръце от радост...
Изобщо ненавиждам идиотизмите на това правителство и изнудването, на което ни подложиха, но каот цяло това е сред малкото смислени решения...
Сайтът е детински, в защита на изключването на светлините аз ще напиша по- хубав, ако реша, е така ,от обща култура. Тоя, който го е писал, вероятно не е виждал друга кола освен лада и крушки си взима от моргите... Осрам според него имат 1, най - мнгоо 2 типа крушки и те така...
Пояснявам.
1. Карането на фарове действително е предупреждение и действително действа както на други водачи, така и на участници на пътя - предупредително, по подобен начин, както действат боядисаните в червено пешеходни пътеки.
2. Следващата стъпка на "спестовниците" е да пестят и от други неща. 80% от тях, ако не и повече всъщност не само че карат без фарове, но и без мигачи, не си сменят крушките на габаритите(зер арчат ток и се сменят, и корпорациите...). Да не говорим, че колите им масово не си спомнят кво беше това амртисьори а за накладки служат челюстите. Честно казано може би е вярно че голяма част от тях са бай Данчо с трабантчо от съседния блок, дето кара с 40 макс, но истината е че ПОЧТИ ВСИЧКИ ТЕ НЯМАТ МЯСТО НА ПЪТЯ. Не може като довод против сигурността на пътя да ми се вадят корпорациите. Ами вземете тогава и си дръпнете бушона на абс-а, на възглавниците, на сервото.. Все безполезни работи, дето арчат ток и имат консумативи.
3. Основният довод на сайта е глупост.
Аз винаги карам с пуснати фарове, и фаровете ми са доста силни. Карал съм и преди закона. И да го сменят, пак ще карам така дневно време, освен ако не го забранят.
Т.е .идиотските снимки нищо не решават. Койот си има съвест да кара с фарове, пак ще го прави, а идеята за заслепяването и "изхабяването на очите" е смешна.
Поздрави!
01.09.2012 11:31
Разумно е и е задължително да се ограничи карането на стари коли, които имат потенциалната опасност по време на движение, поради умора на материала, нещо да се счупии и ако това е във ходовата част на амтомобила, да предизвика катастрофа.Такива бяха причините за катастрофите с много жертви, предизвикани от внезапна повреда на стари автобуси, каквито бяха катастрофата в Лим,на пазара в Ямбол, на моста на река Бяла, на автострадата Тракия и още много други.Депутатите, обаче вместо да ограничат вноса на много стари автомобили, като поставят времеви лимит на експлоатация на автомобилите, те приемат крайно глупави решения, които няма да имат никакъв ефект за безопасното движение.Депутатите няма да ограничат вноса на стари автомобили, защото ще нарушат нечии корпоративни интереси.Така, заради тяхната безотговорност, ще продължим да се возим в коли, потенциални ковчези и да даваме жертви по пътищата.
01.09.2012 21:39
Предполагам ,че за да светят в тъмното или защото нямат ефект.
02.09.2012 00:21
Предполагам ,че за да светят в тъмното или защото нямат ефект.
Били ни обяснил умни човече? Или и ти не знаеш. Конкретно, точно и ясно е доказано, че този закон за фаровете няма никаква полза от него! Освен за големите производители на фарове, крушки и т.н. България все пак е пазар някакъв, може да не е като другите държави, но все пак е някакъв.
Предполагам ,че за да светят в тъмното или защото нямат ефект.
Били ни обяснил умни човече? Или и ти не знаеш. Конкретно, точно и ясно е доказано, че този закон за фаровете няма никаква полза от него! Освен за големите производители на фарове, крушки и т.н. България все пак е пазар някакъв, може да не е като другите държави, но все пак е някакъв.
Защото блясъкът на светлината действа възпиращо. Най - общо казано когаато на диво животно му блесне светлина, то в повечето случаи ЗАМРЪЗВА в първата секунда, коеот дава възможност на стрелеца да се прицели.
Замръзва, вместо да се юрне на някъде.
Светлината има възпиращ ефект, вече 100 пъти го казах. Затова и срещу престъпници изпоолзват силни прожектори.. И прочие..
При фаровете на колите е по - слабо, но това е подсъзнателна реакция, и на пешеходците, и на животните край пътя , и на водачите отсреща.
Обясних ти, сега остана сам ода ме разбереш. Разбрахме, че си чел сайта. Сега прочети и здравата логика.
Останалото е въпрос на идиотска статистика, дали ще или не ще. Фактът си е факт, фаровете помагат. Статистиката не помага .Тази година в Бургас ме спряха задето със спящо бебе в колата съм заобиколил спящ полицай на празна улица.
Глобиха ме и се правиха на тежкари, и аз ги питах, поне като си мислят че вършат нещо, смятат ли че са намалили произшествията.
Те гордо ми отвърнаха, дааааа. Миналата година имаме 35 смъртни случая за половин година, таз година 34.
Така си е... Ето че и глобите помагали.
А ква е истината?
Истината е, че миналата година обърнаха един автобус с 40 човека. Голямо нещастие, но една катастрофа.
А тая година имат 30 и колкото там ЕДИНИЧНИ СЛУЧАЯ. Т.е .почти двойно повече катастрофи.
От тях три убити деца в Бургас в градски условия, двете - пресичащи на пешеходна пътека.
И ти се хвалят със статистика.
Е тва е статистиката. Това е и твойта с катастрофите. Катастрофите не са статистика, а от статистиката който си иска, какъвто си иска извод може да подхване. Важно е кои цифри гледа.
Разбираш ли го, или пак да обяснявам? Или може би в сайта друго пише?
02.09.2012 13:43